امروز: جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۲
تعداد بازدید: ۱۴۰

افزایش کارایی مغز، رفع سردرد، بهبود خلق و خو، رفع چین و چروک پوست، کاهش وزن و تسکین درد مفاصل تنها بخشی از فواید نوشیدن آب است. زمان مناسب برای نوشیدن آب نکته حایز اهمیتی است و نقش مهمی در افزایش سلامتی دارد.
عملکرد تمام اعضای بدن به آب وابسته است.

کد خبر: ۳۳۴۰
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۰

به گزارش حرف لر  

افزایش کارایی مغز، رفع سردرد، بهبود خلق و خو، رفع چین و چروک پوست، کاهش وزن و تسکین درد مفاصل تنها بخشی از فواید نوشیدن آب است. زمان مناسب برای نوشیدن آب نکته حایز اهمیتی است و نقش مهمی در افزایش سلامتی دارد. عملکرد تمام اعضای بدن به آب وابسته است. برخی از فواید نوشیدن آب و نقش آن در بدن عبارتند از: -۷۵ درصد مغز از آب تشکیل است – آب دمای بدن را تنظیم می کند -۸۳ درصد از حجم خون از آب تشکیل شده است -مواد زائد بدن را حذف می کند -۷۵ درصد از حجم عضلات از آب تشکیل شده است -به جذب مواد مغذی در بدن کمک می کند -از تمام اعضای حیاتی بدن محافظت می کند -به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند -اکسیژن را مرطوب می کند تا برای تنفس قابل استفاده شود -به حمل مواد مغذی و آب به سلول ها کمک می کند -عملکرد کلیه ها به آب وابسته است بهترین زمان برای نوشیدن آب ۱-هنگام برخاستن از خواب نوشیدن دو لیوان آب با دمای ولرم به محض برخاستن از خواب توصیه شده است. این کار به تنظیم دمای بدن و بهبود عملکرد اندام ها کمک می کند و غلظت خون را متعادل می کند. ۲-نیم ساعت قبل از وعده های اصلی غذا نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا به گوارش مواد غذایی کمک می کند و از طرفی بخشی از حجم معده را اشغال و اشتها را کاهش می دهد. ۳-هنگام گرسنگی ممکن است احساس گرسنگی کاذب باشد و نوشیدن یک لیوان آب به پر شدن بخشی از معده کمک می کند. ۴-قبل از امتحان و فعالیت های دشوار ذهنی آبرسانی به بدن و مغز سبب افزایش کارایی مغز شده و می تواند در بهبود عملکرد مغز موثر باشد. ۵-قبل از ورزش به منظور تنظیم دمای بدن و آبرسانی به اندام ها، مصرف دو لیوان آب قبل از جلسات ورزش ضروری است. ۶-پس از ورزش پس از ورزش به دلیل تعرق، نوشیدن آب ضروری است. ۷-زمانی که در معرض انواع میکروب قرار دارید اماکن شلوغ مانند مترو و بیمارستان، فضاهایی است که بیشترین میزان میکروب، ویروس و میکروارگانیسم های بیماری زا را در خود جای داده است. آبرسانی به بدن مهمترین روش برای تقویت سیستم ایمنی برای حمله به عوامل بیماری زاست. ۸-هنگام ابتلا به بیماری نوشیدن آب، میوه و انواع مایعات هنگام ابتلا به انواع بیماری ها ضروری است. ۹-هنگام خستگی یکی از مهمترین راهکارهای مبارزه با خستگی، نوشیدن آب است. ۱۰-هنگام سردرد کم آبی بدن یکی از مهمترین دلایل بروز سردرد است. ۱۱-قبل از رفتن به رختخواب نوشیدن یک لیوان آب قبل از خواب احتمال حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. ۱۲-قبل از استحمام نوشیدن آب قبل از استحمام از افزایش فشار خون جلوگیری می کند

مطالب مرتبط:
برچسب ها: نوشیدن آب 
برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید
نام:
ایمیل:
* نظر شمـا:
سرباز صفرداخلی
وبلاگ نویسان استان لرستان